0
CZ
Vyber si jazyk
CZ
SK
Prodejny
Přihlášení
Hledání
0 Nakrm mě

Košík je prázdný

Nepřihodíme něco?

Nejnavštěvovanější kategorie zboží

Vše o Nike

Vítězství - snad nic necharakterizuje značku Nike lépe, než právě její název který odkazuje na řeckou bohyni vítězství Niké. V roce 1964 v Americkém Oregonu atlet Philip Knight a jeho trenér Bill Bowerman založili značku "Blue Ribbon Sports" kterou v roce 1971 oficiálně přejmenovali na Nike. 

O značce

Nike je jedničkou ve výrobě sportovního oblečení a vydobilo si svou pozici také na poli Streetwear. Společnost Nike sponzoruje mnoho významných sportovců, sportovních týmů a umělců po celém světe a je známé "swoosh" logem a sloganem "Just do it." Správná výslovnost značky je "Najkí", nikoliv "najk". Nike vlastní dceřiné společnosti Converse a Air Jordan. V nabídce má produktové řady Nike Golf, Nike Pro, Nike SB, Nike ACG.

Historie

Nike, původně známá jako Blue Ribbon Sports, byla založena atletem z univerzity v Oregonu Philipem Knightem a jeho trenérem Billem Bowermanem 25.ledna 1964. Společnost zpočátku působila jako distributor japonské obuvi Onitsuka Tiger, kterou Bill na běžeckých závodech prodával ze své dodávky. V prvním roce podnikání prodala BRS 1300 párů japonských běžeckých bot s výdělkem 8000 dolarů. V následujícím roce dosáhly třzby 20 000 dolarů. V roce 1966 otevřela BRS svou první maloobchodní prodejnu v Santa Monice v Kalifornii.
V roce 1971 obchodní partnerství mezi BRS a Onitsuka Tiger skončilo a BRS se připravila na spuštění vlastní řady běžecké obuvi. BRS bylo přejmenováno na Nike. Vzniklo také jeho ikonické "swoosh" logo, které navrhla Carolyn Davidson a mělo symbolizovat pohyb (pozn. Carolyn za návrh loga dostala zaplaceno 35 dolarů a později i akcie společnosti Nike). 
V roce 1976 společnost najala svou první reklamní agenturu a vznikla první kampaň s názvem "There is no finish line" ve které však nebyl zobrazen žádný produkt Nike. Do roku 1980 dosáhla společnosti Nike 50% tržního podálu na Americkém trhu s atletickou obuví. V roce 1988 Nike přichází se svým nejznámějším sloganem "Just do it." Nike svou první maloobchodní prodejnu otevřelo v Portlandu v roce 1990.
Aktuálně je Nike díky streetwear komunitě a kolaboracím s různými úmělci jednou z nejvyhledávanějších značek na světě. Limitované tenisky Nike a Jordan se díky své oblibě stali také sběratelským a investičním kouskem a na sekundárním trhu mohou stát i několikanásobně více než v maloobchodním prodeji.

Technologie

AIR MAX

Modelová řada AIR MAX se vyznačuje výrazným společným znakem v podobě viditelného odpružení v oblasti paty nebo po celé délce boty. Odpružení spočíváve vzduchovém vaku, který je napuštěn pod vysokým tlakema dokáže odolávat zatížení či nárazům při používání tenisek.

První model s viditelnou AIR MAX "bublinou" byl model Air Max 1 (1987). Dalšími oblíbenými modely jsou Air Max 90 (1990) nebo Air Max 95 (1995) u kterého byla vzduchová bublina poprvé využita taky v přední části boty.

ZOOM AIR

Nike Zoom patří do bohaté rodiny Nike Air. Nike přichází s technologií Zoom, aby se mohla přizpůsobit potřebám různých sportovních odvětví. Jednotka Air je aplikována pouze tam, kde jí sportovec využije nejvíce. Díky tomu je sportovní obuv s technologií Zoom velmi lehká, odolná a skvěle tlumí sílu nárazu při došlapu na zem.

FREE

Technologie Nike Free osvobozuje pohyb nohou a podporuje jejich přirozený rozsah pohybu. Laserem vyřezané pružné drážky v podrážce Nike Free uvolňují jinak tuhou pěnu tak, aby se mohla pohybovat se stejnou přirozeností jako noha. Boty Nike Free májí minimalistický design a svršek z prodyšných materiálů. Jejich tvar odpovídá anatomii nohy, takže padnou jako ulité, jako by k noze odjakživa patřily.

REACT

Naprosto revoluční pěna Nike React je měkká a neuvěřitelně citlivě reaguje. S její pomocí se teď společnost Nike snaží snížit počet zranění způsobených běháním. Když Nike v červnu roku 2017 představilo první botu s pěnou Nike React, bylo jasné, že se jedná o obrovský průlom. Nikdo v Nike však nemohl tušit, jak všestrannou se pěna React nakonec ukáže. Teď jí najdete v celé škále bot, od basketbalových a běžeckých po golfové a tréninkové. Jen málokdy narazíte na tlumení, které je měkké a zároveň odolné. Obvykle to bývá jedno nebo druhé, protože si tyto vlastnosti odporují. Technologie React je však odlišná. Pěna zůstala silná a měkká i po tvrdém testování na přístroji, který napodoboval fyzikální síly dlouhodobého užívání.

DRI-FIT

Technologie Dri-FIT je inovativní polyesterová tkanina navržená tak, aby tě udržela v suchu, takže můžeš sportovat naplno delší dobu. Dri-FIT je jedinečné, vysoce funkční provedení z mikrovlákna a podporuje přirozený systém tělesného ochlazování, protože odvádí pot a rozprostírá ho po povrchu oblečení, takže se rychle odpaří. Oblečení z materiálu Dri-FIT nejlépe funguje jako základní vrstva nebo při samostatném nošení – přímý kontakt s tělem se postará o větší sucho. Materiál Dri-FIT si navíc dokáže poradit s potem po celou dobu životnosti oblečení.

Velikostní tabulky

Oblečení

Boty

Buddyho newsletter

Dobré věci se dějí lidem, kteří se přihlásí k našemu newsletteru.

Přihlášením potvrzuješ, že jsi se seznámil/a se Zásadami zpracování osobních údajů.

dotazy@d-sport.cz Odpovídáme do hodiny v pracovní dny
Partneři:
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky společnosti Google.
Řazení
Filtrovat