Puma je jednou z největších velikánů v módním průmyslu současnosti. Boty, oblečení i doplňky Puma zná snad každý. Znáš však i zajímavou historii této značky? Pokračuj ve čtení a dozvi se něco o bláznivém příběhu dvou bratrů podnikatelů.
Proč Puma?
Puma je jednoznačně jednou ze značek, kterou zná tvoje babča i sestřenka, která se možná zrovna naučila zavazovat tkaničky. Prostě každá věková kategorie. Skvělé je, že nejsou úzce zaměřeni na jednu kategorii, ale vyrábí skvělé produkty od kopaček, přes doplňky až po ty nevytříbenější streetwearové kousky. Tak proto.
Historie
Příběh této značky začíná v Německu, kdy se dvěma bratrům, Rudolfovi a Adolfovi Dasslerovým, zrodil v hlavě nápad vyrábět sportovní obuv. V roce 1924 tedy založili firmu Gebrüder Dassler Schuhfabrik a začali s výrobou sportovních bot, zejména pak fotbalových kopaček. Výroba šlapala až do roku 1948 a obchodům se dařilo, nicméně v tomto roce se bratři rozešli a každý se vydal vlastní cestou. Zatímco Adolf později založil vlastní značku, dnes známou jako adidas, Rudolf hned v roce 1948 pokračoval ve výrobě sportovní obuvi pod značkou Ruda. Tento název vznikl z počátečních slabik jeho jména a příjmení, netrvalo však dlouho a firmu přejmenoval na Puma.
Později Rudolf přizval do firmy také svoji ženu a dva syny. V roce 1968 pak začalo všechny boty zdobit dnes již notoricky známé Puma logo, které tvoří silueta americké kočkovité šelmy. V roce 1970 pak značka zažila velký úspěch – tehdy nejznámější fotbalista a mistr světa v tomto sportu Pelé, si na televizní obrazovce zavazoval kopačky Puma. Reklama se osvědčila a Rudolfův marketingový tým v následujících letech sázel na další sportovce, kteří Puma boty ve velkém propagovali.
Po smrti zakladatele firmy, který skonal v roce 1976, převzal podnik jeho syn. Ten investoval nemalé úsilí do inovací a vylepšil podrážku bot, která značku charakterizuje dodnes. Jednalo se o mírné vyvýšení paty, přičemž tento prvek měl sportovcům zajistit menší riziko poškození Achillovy šlachy. Syn ve vedení firmy zůstal asi do roku 1989. Rodina poté prodala většinový podíl švýcarskému investorovi, který se o chod značky stará dodnes. Společnost nadále spolupracovala s vrcholovými sportovci a kolem roku 2006 se začala angažovat ve světě módy, a kromě bot se zaměřovala také na oděvy ve sportovním stylu.
Látka vyrobená z tohoto mikrovlákna odvádí vlhkost od těla a rozprostře ji po ploše látky. To umožňuje nejen rychlejší schnutí, protože většina materiálu přichází do styku se vzduchem na větší ploše, ale také snižuje přilnavost tkaniny k pokožce. Protože mikrovlákno odvádí vlhkost do vnější vrstvy oděvu, vnitřek oděvu zůstává suchý a chladný. Tímto způsobem je oděv méně nasycený vlhkostí a rychleji schne.
Tvoje soukromí je pro nás všechno, a proto se můžes rozhodnout, že některé typy souborů cookie zablokuješ. Níže si můžeš přečíst více informací o každé kategorii. Výchozí nastavení můžeš libovolně měnit. Nezapoměň ale, že blokování některých typů souborů cookie může ovlivnit to, jak se ti zobrazují a přizpůsobují funkce našeho e-shopu.
Až budeš ready, klikni na Potvrdit vybrané. Nastavení můžeš v budoucnu měnit podle potřeby nebo nálady.
Pokud ještě pořád čteš tento nudný text a chceš se dokonce dozvědět ještě více o souborech cookie a o tom, proč je používáme, projdi si podrobný přehled cookies a podmínky jejich užívání.